Google garage - Pidä yhteyttä asiakkaisiisi mobiililaitteella
Mobiililaitteiden hyödyntäminen moduuli 1/2 mobiilimainonta
Älypuhelimia käytetään jo paljon enemmän kuin tietokoneita. Mobiililaitteiden ansiosta ihmiset ovat tavoitettavissa ja tekevät fiksumpia ostoja.
- Mobiilikäyttäjille mainostamalla voit saavuttaa eri asioita.
- Parasta on, että tavoitat mobiilimainonnalla aina ihmisiä, kun he käyttävät mobiililaitteitaan.
- Mainontatapaan vaikuttavat yleisö ja tavoitteet.
- Kohdistustapoja on monia.
- Käytä selkeää toimintakehotusta.
- Mainostaa voi sovelluksissa.
- Hyvä mainos on puoli voittoa.
- Voit käyttää mainoslaajennuksia.
- Pitää muistaa, että kaikki laitteet ovat erilaisia.
- Kannattaa muokata mainoksia niin, että toimivat eri näytöillä.
Hakuverkostokampanjat mobiililaitteille
- Noin 35% liikenteestämme tulee mobiililaitteista.
- Varmista ennen mainostamista, että sivustosi sopii mobiliilaitteelle.
- Mainosteksti on ytimekäs, tiedot selkeästi siinä.
- Hakumainonta mobiililaitteissa voi tuottaa lisää liidejä, puheluita ja ostoja.
- Sivujen pitää latautua heti.
- Älä kuluta rahaasi huonon käyttökokemuksen mainontaan.
- Käytä avainsanoja, jotta sinut löydetään.
- Muista, että mobiilihaut ja tietokonehaut ovat erilaisia.
- Mobiilissa käytetään lyhyitä hakutermejä.
- Hakusanojen keksimiseen on myös työkaluja.
Display- kampanjat mobiililaitteille
- Display mainonnalla tavoitat asiakkaita ja lisäät myyntiä sekä bränditietoutta.
- Tavoitteistasi huolimatta mobiililaitteet ovat olennainen osa display- mainontaa.
- Display- mainokset toimivat verkossa ja mobiililaitteissa.
- Mobiililaitteen koko voi vaikuttaa, koska joitain eroja on.
- Älypuhelimet, tabletit ja älykellot ovat erikokoisia. Uusia laitteita tulee jatkuvasti.
- Yksi mainoskoko ei sovi kaikille. - Esim. mainos voi toimia tabletilla, muttei puhelimella.
- Display- mainokset vaativat kokeiluja, etsi oikeat mainosmuodot, jotka sopivat eri laitteille.
- Jos käytät Google Adsia, ilmaisella googlen mainosgallerialla voit luoda nopeasti display- mainoksia.
- display- mainokset voi kohdistaa.
Sosiaalisen median kampanjat mobiililaitteille
- Some- markkinointi on hyvä keino mainostaa ja saavuttaa tavoitteita, kasvattaa asiakaskuntaa ja lisätä myyntiä. Saat myös arvokasta tietoa asiakkaiden some-käyttäytymisestä.
- Some- mainonnassa on kolme vaihetta, mieti ensin, missä verkostoissa haluat mainostaa.
- Some- verkostoilla on eri tehtäviä, kuten ihmissuhteet, sisällön jakaminen ja ammatillinen verkostoituminen.
- Tutustumalla verkostoihin ja niiden käyttäjiin voit valita yrityksellesi sopivat verkostot.
- Hyödynnä seuraavaksi yleisöön kohdistamista. Some- mainosverkostot, kuten Twitter, Linkedln ja Facebooks, tarjoavat eri kohdistutapoja ihmisten tavoittamiseksi.
- Luo mainoksia mobiilia varten, some käytetään usein mobiililaitteilla, joten optimoi ne pienelle näytölle.
- Kohdista mainoksesi kaupunkisi asukkaille, jos haluat tavoittaa lähialueitasi.
- Luo kaikille somekanavillese mainokset kohderyhmä huomioiden.
Video mobiilimainonnassa
- Videot ovat kiinnostavia ja sisältävät paljon tietoa.
- Mobiililaitteilla tehdään nyt puolet Youtuben katsekerroista.
- Mitä enemmän videoita katsellaan sitä parempi mahdollisuus yrityksillä on tavoittaa asiakkaitaan.
- Luo tehokkaita videomainoskampanjoita.
- Ensimmäinen vaihe on kuvata video, mobiililaitteella saa kuvattua hyvän videon.
- Suunnittelussa: luo osuvaa sisältöä, sisällön pitää olla kiinnostavaa.
- Tee lyhyt video, ettei katsojat kyllästy.
- Laita toimintakehotus, mitä haluat, että katsojat tekee.
- Lähetä mainos ja kohdista se mobiilikäyttäjille.
Pidä yhteyttä asiakkaisiisi mobiililaitteella moduuli 2/2 Mobiilimarkkinoinnin mahdollisuudet mobiililaitteiden kehitys
Mobiililaitteet ovat muuttaneet maailmaa. Miten mobiililaitteiden käyttö ja ominaisuudet ovat muuttuneet? Miten mobiililaitteiden yleistyminen vaikutti yritysten verkkomarkkinointiin?
- Matkapuhelimet osa meidän arkea.
- Matkapuhelimissa on paljon ominaisuuksia.
- Niillä ei enään vaan soiteta vaan ne ovat multimedialaitteita.
- Käytämme enemmän mobiililaitetta kuin tietokonetta.
- Mobiililaitteella pystyt viestittämään asiakkaalle juuri oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa.
- Mieti, miten voit hyödyntää mobiililaitettasi.
- Voit laittaa sivuillesi puhelinnumerosi, jotta asiakas voi soittaa sinulle.
Mobiiliverkko ja -sovellukset
Sivustosi on oltava mobiililaitteille sopiva. Mitä sopivuudella tarkoitetaan?
- Sivuston voi luoda monella eri tavalla.
- Hakukoneet suosivat responsiivista rakennetta. Responsiivinen sivusto mukautuu käytettävän näytön mukaan. Tällöin ei tarvita eri sivustoa mobiililaitteelle.
- Hyvin suunniteltu mobiilisivusto toimii pienelläkin näytöllä, ilman ongelmia.
- Tekstin lukeminen, painikkeiden käyttö ja sivuilla siirtymisen on oltava helppoa.
- Tee sivustasi hakukoneoptimoitu.
- Latausnopeus pitää olla hyvä.
Mobiilisovellukset
Sovellusten avulla tavoitat asiakkaita.
- Sovellukset ladataan.
- Niissä voi olla jokin toimina, mitä ei voi verkossa tehdä.
- Ihminen joka on ladannut sovelluksesi voi laittaa ilmoitukset päälle ja saada ilmoituksia sinulta.
- Sovelluksissa voi olla kanta-asiakasohjelma.
- Sovelluksissa voi saada pisteitä, alennuksia.
Suoritettu kurssi |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti