perjantai 4. joulukuuta 2020

Google garage - Pidä yhteyttä asiakkaisiisi mobiililaitteella

 Google garage - Pidä yhteyttä asiakkaisiisi mobiililaitteella

Mobiililaitteiden hyödyntäminen moduuli 1/2 mobiilimainonta

Älypuhelimia käytetään jo paljon enemmän kuin tietokoneita. Mobiililaitteiden ansiosta ihmiset ovat tavoitettavissa  ja tekevät fiksumpia ostoja. 
  • Mobiilikäyttäjille mainostamalla voit saavuttaa eri asioita. 
  • Parasta on, että tavoitat mobiilimainonnalla aina ihmisiä, kun he käyttävät mobiililaitteitaan.
  • Mainontatapaan vaikuttavat yleisö ja tavoitteet.
  • Kohdistustapoja on monia.
  • Käytä selkeää toimintakehotusta.
  • Mainostaa voi sovelluksissa.
  • Hyvä mainos on puoli voittoa.
  • Voit käyttää mainoslaajennuksia.
  • Pitää muistaa, että kaikki laitteet ovat erilaisia.
  • Kannattaa muokata mainoksia niin, että toimivat eri näytöillä.

Hakuverkostokampanjat mobiililaitteille

  • Noin 35% liikenteestämme tulee mobiililaitteista.
  • Varmista ennen mainostamista, että sivustosi sopii mobiliilaitteelle.
  • Mainosteksti on ytimekäs, tiedot selkeästi siinä.
  • Hakumainonta mobiililaitteissa voi tuottaa lisää liidejä, puheluita ja ostoja.
  • Sivujen pitää latautua heti.
  • Älä kuluta rahaasi huonon käyttökokemuksen mainontaan.
  • Käytä avainsanoja, jotta sinut löydetään.
  • Muista, että mobiilihaut ja tietokonehaut ovat erilaisia.
  • Mobiilissa käytetään lyhyitä hakutermejä.
  • Hakusanojen keksimiseen on myös työkaluja.

Display- kampanjat mobiililaitteille 

  • Display mainonnalla tavoitat asiakkaita ja lisäät myyntiä sekä bränditietoutta.
  • Tavoitteistasi huolimatta mobiililaitteet ovat olennainen osa display- mainontaa.
  • Display- mainokset toimivat verkossa ja mobiililaitteissa.
  • Mobiililaitteen koko voi vaikuttaa, koska joitain eroja on.
  • Älypuhelimet, tabletit ja älykellot ovat erikokoisia. Uusia laitteita tulee jatkuvasti.
  • Yksi mainoskoko ei sovi kaikille. - Esim. mainos voi toimia tabletilla, muttei puhelimella.
  • Display- mainokset vaativat kokeiluja, etsi oikeat mainosmuodot, jotka sopivat eri laitteille.
  • Jos käytät Google Adsia, ilmaisella googlen mainosgallerialla voit luoda nopeasti display- mainoksia.
  •  display- mainokset voi kohdistaa.

Sosiaalisen median kampanjat mobiililaitteille

  • Some- markkinointi on hyvä keino mainostaa ja saavuttaa tavoitteita, kasvattaa asiakaskuntaa ja lisätä myyntiä. Saat myös arvokasta tietoa asiakkaiden some-käyttäytymisestä.
  • Some- mainonnassa on kolme vaihetta, mieti ensin, missä verkostoissa haluat mainostaa.
  • Some- verkostoilla on eri tehtäviä, kuten ihmissuhteet, sisällön jakaminen ja ammatillinen verkostoituminen.
  • Tutustumalla verkostoihin ja niiden käyttäjiin voit valita yrityksellesi sopivat verkostot.
  • Hyödynnä seuraavaksi yleisöön kohdistamista. Some- mainosverkostot, kuten Twitter, Linkedln ja Facebooks, tarjoavat eri kohdistutapoja ihmisten tavoittamiseksi.
  • Luo mainoksia mobiilia varten, some käytetään usein mobiililaitteilla, joten optimoi ne pienelle näytölle.
  • Kohdista mainoksesi kaupunkisi asukkaille, jos haluat tavoittaa lähialueitasi.
  • Luo kaikille somekanavillese mainokset kohderyhmä huomioiden.

Video mobiilimainonnassa

  • Videot ovat kiinnostavia ja sisältävät paljon tietoa.
  • Mobiililaitteilla tehdään nyt puolet Youtuben katsekerroista.
  • Mitä enemmän videoita katsellaan sitä parempi mahdollisuus yrityksillä on tavoittaa asiakkaitaan.
  • Luo tehokkaita videomainoskampanjoita.
  • Ensimmäinen vaihe on kuvata video, mobiililaitteella saa kuvattua hyvän videon.
  • Suunnittelussa: luo osuvaa sisältöä, sisällön pitää olla kiinnostavaa.
  • Tee lyhyt video, ettei katsojat kyllästy.
  • Laita toimintakehotus, mitä haluat, että katsojat tekee.
  • Lähetä mainos ja kohdista se mobiilikäyttäjille.

Pidä yhteyttä asiakkaisiisi mobiililaitteella moduuli 2/2 Mobiilimarkkinoinnin mahdollisuudet mobiililaitteiden kehitys

Mobiililaitteet ovat muuttaneet maailmaa. Miten mobiililaitteiden käyttö ja ominaisuudet ovat muuttuneet? Miten mobiililaitteiden yleistyminen vaikutti yritysten verkkomarkkinointiin?

  • Matkapuhelimet osa meidän arkea.
  • Matkapuhelimissa on paljon ominaisuuksia.
  • Niillä ei enään vaan soiteta vaan ne ovat multimedialaitteita.
  • Käytämme enemmän mobiililaitetta kuin tietokonetta.
  • Mobiililaitteella pystyt viestittämään asiakkaalle juuri oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa.
  • Mieti, miten voit hyödyntää mobiililaitettasi.
  • Voit laittaa sivuillesi puhelinnumerosi, jotta asiakas voi soittaa sinulle.

Mobiiliverkko ja -sovellukset

Sivustosi on oltava mobiililaitteille sopiva. Mitä sopivuudella tarkoitetaan?

  • Sivuston voi luoda monella eri tavalla.
  • Hakukoneet suosivat responsiivista rakennetta. Responsiivinen sivusto mukautuu käytettävän näytön mukaan. Tällöin ei tarvita eri sivustoa mobiililaitteelle.
  • Hyvin suunniteltu mobiilisivusto toimii pienelläkin näytöllä, ilman ongelmia.
  • Tekstin lukeminen, painikkeiden käyttö ja sivuilla siirtymisen on oltava helppoa.
  • Tee sivustasi hakukoneoptimoitu.
  • Latausnopeus pitää olla hyvä.

Mobiilisovellukset

Sovellusten avulla tavoitat asiakkaita.

  • Sovellukset ladataan.
  • Niissä voi olla jokin toimina, mitä ei voi verkossa tehdä.
  • Ihminen joka on ladannut sovelluksesi voi laittaa ilmoitukset päälle ja saada ilmoituksia sinulta.
  • Sovelluksissa voi olla kanta-asiakasohjelma.
  • Sovelluksissa voi saada pisteitä, alennuksia.
Suoritettu kurssi




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ajankäyttökello

 Ajankäyttökello Mihin käytät aikaasi? Tarkastele omaa ajankäyttöäsi kellotaulun avulla. Merkitse kellotauluun totuudenmukaisesti, miten aik...