Google garage - Paranna tuottavuutta töissä
Managing your time effectively
- Aloita miettimällä mihin aikasi kuluu?
- Työpäivän aikana monet häiriötekijät voivat viedä sinulta aikaa varsinaiselta työnteolta.
- Puheluihin, viesteihin ja kollegoiden kysymyksiin vastaamiseen tai tehtävien ylianalysointi ovat pieniä asioita, mutta niihin voi kulua paljon aikaa.
- Sama, jos yrität keskittyä meluisassa toimistossa tai sinulla ei ole välineitä tehokkaaseen työntekoon, häiriötekijät voi olla työympäristö.
- Myös työpäivään kuuluvat asiat, kuten matkat kokouksiin ja takaisin, voivat heikentää tehokkuuttasi.
- Tuottavuutta kannattaa siis lähteä lisäämällä tunnistamalla häiriötekijät.
- Merkitse muistiin ensiksi, kuinka kauan yksittäisen tehtävien suorittaminen kestää.
- Päivittäisiin tehtäviin kuluva aika on ensin kirjattava ylös, jotta voit varmistaa, että hyödynnät työaikasi tehokkaasti.
- Kokeile seurata työaikaasi tarkasti. - Esim. verkkopohjaisen laskentataulukon tai muistivihkon avulla.
- Kirjaa kaikki ylös jokainen tehtävä, keskeytys, puhelu, kahvinhaku, kaikki.
- Voit minimoida häiriötekijöitä erilaisilla työkaluilla.
- Asanan, Basecampin ja Google Keepin kaltaisilla tuottavuustyökaluilla voit luoda digitaalisia muistilistoja, hallita tehtäviä sekä suunnitella työpäiväsi.
- Muista olla realistinen.
- Älä koita saada liikaa aikaa, sillä tuottavuus kärsii sekä työmoraalisi.
5 tuottavuus vinkkiä, joita kannattaa soveltaa päivittäin
- Ole tarkka kokouksissa. Vältä turhia kokouksia ja palavereja. Muista, että aikasi on kallisarvoista. Jos itse järjestät kokouksen, aseta tavoitteet ja pidä aikatauluista kiinni.
- Luo päivittäisiä muistilistoja. Listaa kaikki päivittäiset hommat siihen.
- Pidä taukoja, liiku, venyttele 5-10min.
- Eliminoi häiriötekijät, kerro muille, ettei sinua saa häiritä/vaihda työtilaa.
- Nuku riittävästi.
Prioritising and delegating tasks
- Aika on rahaa, kun opettelet uusia taitoja, aloitat uuden työn tai pyöritöt omaa yritystä.
- Menetyksen avain on priorisointi.
- Voit keskittyä tärkeimpiin tehtäviin ja selkeyttää päämääriä.
- Pilkkomalla työt osiin hallitset paremmin työmääriä.
- Priorisointi edistää tehokkuutta ja auttaa käyttämään ajan järkevämmin.
- Tunnistat ongelma-alueet ja voit tarkistaa, karsia ja delegoida tehtäviä.
- Priorisoimalla tehtävät organisoit työsi tehokkaasti ja teet päivästäsi tuottavamman.
- Jaa vastuuta.
Work collaboratively in the cloud
- G suite, Office 365 ja muut pilvialustat mahdollistavat töiden työstämisen yhdessä realiajassa.
- Pilvessä useat käyttäjät voivat lisätä samanaikaisesti sisältöä tiedostoon, muokata sitä ja keskustella niistä.
- Tiedostot pysyvät pilvessä.
- Voi muokata, koska vain puhelimella, tietokoneella, millä vain.
- Et menetä työtäsi, vaikka yhteys katkeaisi offise- ominaisuuksien ansiosta.
- Tarkista kaikkien oikeudet tiedostoihin, lukija, kommentoija, muokkaaja.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti