perjantai 4. joulukuuta 2020

Google garage - Paranna tuottavuutta töissä

 Google garage -  Paranna tuottavuutta töissä

Managing your time effectively

  • Aloita miettimällä mihin aikasi kuluu?
  • Työpäivän aikana monet häiriötekijät voivat viedä sinulta aikaa varsinaiselta työnteolta.
  • Puheluihin, viesteihin ja kollegoiden kysymyksiin vastaamiseen tai tehtävien ylianalysointi ovat pieniä asioita, mutta niihin voi kulua paljon aikaa.
  • Sama, jos yrität keskittyä meluisassa toimistossa tai sinulla ei ole välineitä tehokkaaseen työntekoon, häiriötekijät voi olla työympäristö.
  • Myös työpäivään kuuluvat asiat, kuten matkat kokouksiin ja takaisin, voivat heikentää tehokkuuttasi.
  • Tuottavuutta kannattaa siis lähteä lisäämällä tunnistamalla häiriötekijät.
  • Merkitse muistiin ensiksi, kuinka kauan yksittäisen tehtävien suorittaminen kestää.
  • Päivittäisiin tehtäviin kuluva aika on ensin kirjattava ylös, jotta voit varmistaa, että hyödynnät työaikasi tehokkaasti.
  • Kokeile seurata työaikaasi tarkasti. - Esim. verkkopohjaisen laskentataulukon tai muistivihkon avulla.
  • Kirjaa kaikki ylös jokainen tehtävä, keskeytys, puhelu, kahvinhaku, kaikki.
  • Voit minimoida häiriötekijöitä erilaisilla työkaluilla.
  • Asanan, Basecampin ja Google Keepin kaltaisilla tuottavuustyökaluilla voit luoda digitaalisia muistilistoja, hallita tehtäviä sekä suunnitella työpäiväsi.
  • Muista olla realistinen.
  • Älä koita saada liikaa aikaa, sillä tuottavuus kärsii sekä työmoraalisi.

5  tuottavuus vinkkiä, joita kannattaa soveltaa päivittäin

  1. Ole tarkka kokouksissa. Vältä turhia kokouksia ja palavereja. Muista, että aikasi on kallisarvoista. Jos itse järjestät kokouksen, aseta tavoitteet ja pidä aikatauluista kiinni.
  2. Luo päivittäisiä muistilistoja. Listaa kaikki päivittäiset hommat siihen.
  3. Pidä taukoja, liiku, venyttele 5-10min.
  4. Eliminoi häiriötekijät, kerro muille, ettei sinua saa häiritä/vaihda työtilaa.
  5. Nuku riittävästi.

Prioritising and delegating tasks

  • Aika on rahaa, kun opettelet uusia taitoja, aloitat uuden työn tai pyöritöt omaa yritystä.
  • Menetyksen avain on priorisointi.
  • Voit keskittyä tärkeimpiin tehtäviin ja selkeyttää päämääriä.
  • Pilkkomalla työt osiin hallitset paremmin työmääriä.
    • Priorisointi edistää tehokkuutta ja auttaa käyttämään ajan järkevämmin.
    • Tunnistat ongelma-alueet ja voit tarkistaa, karsia ja delegoida tehtäviä.
    • Priorisoimalla tehtävät organisoit työsi tehokkaasti ja teet päivästäsi tuottavamman.
    • Jaa vastuuta.

    Work collaboratively in the cloud

    • G suite, Office 365 ja muut pilvialustat mahdollistavat töiden työstämisen yhdessä realiajassa.
    • Pilvessä useat käyttäjät voivat lisätä samanaikaisesti sisältöä tiedostoon, muokata sitä ja keskustella niistä.
    • Tiedostot pysyvät pilvessä.
    • Voi muokata, koska vain puhelimella, tietokoneella, millä vain.
    • Et menetä työtäsi, vaikka yhteys katkeaisi offise- ominaisuuksien ansiosta.
    • Tarkista kaikkien oikeudet tiedostoihin, lukija, kommentoija, muokkaaja.
    Suoritettu kurssi


    Ei kommentteja:

    Lähetä kommentti

    Ajankäyttökello

     Ajankäyttökello Mihin käytät aikaasi? Tarkastele omaa ajankäyttöäsi kellotaulun avulla. Merkitse kellotauluun totuudenmukaisesti, miten aik...