tiistai 31. elokuuta 2021

Lisämyynti ja ristiinmarkkinointi

 Lisämyynti ja ristiinmarkkinointi

Lisämyynti

Lisämyynnillä yritetään saada asiakas ostamaan, jotain mitä hänen ei ollut tarkoitus ostaa. Esimerkiksi jos asiakas on ostamassa kenkiä usein niiden kanssa yritetään myydä sukkia, kengännauhoja tai kenkien suoja-aineita. Sekä esim. asiakas tulee ostamaan itselleen dekkiä niin asiakkaalta kysytään tarviiko hän grippiä, laakereita yms. 

Ristiinmarkkinointi

Ristiinmarkkinointi tarkoittaa käyttöyhteystuotteiden asettelua lähekkäin niin, että asiakkaan on helppo ostaa molemmat. Tehdään siis esillepanoja, joissa on joku tietty tuote jota halutaan mainostaa. Laitetaan päätuotteen kanssa jotain muuta, mikä täydentää päätuotetta. Esimerkiksi kenkien lähellä on sukkia sekä kenkien suoja-aineita.

Kenkiä ja niiden edessä sukkalaatikko


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ajankäyttökello

 Ajankäyttökello Mihin käytät aikaasi? Tarkastele omaa ajankäyttöäsi kellotaulun avulla. Merkitse kellotauluun totuudenmukaisesti, miten aik...