Lisämyynti ja ristiinmarkkinointi
Lisämyynti
Lisämyynnillä yritetään saada asiakas ostamaan, jotain mitä hänen ei ollut tarkoitus ostaa. Esimerkiksi jos asiakas on ostamassa kenkiä usein niiden kanssa yritetään myydä sukkia, kengännauhoja tai kenkien suoja-aineita. Sekä esim. asiakas tulee ostamaan itselleen dekkiä niin asiakkaalta kysytään tarviiko hän grippiä, laakereita yms.
Ristiinmarkkinointi
Ristiinmarkkinointi tarkoittaa käyttöyhteystuotteiden asettelua lähekkäin niin, että asiakkaan on helppo ostaa molemmat. Tehdään siis esillepanoja, joissa on joku tietty tuote jota halutaan mainostaa. Laitetaan päätuotteen kanssa jotain muuta, mikä täydentää päätuotetta. Esimerkiksi kenkien lähellä on sukkia sekä kenkien suoja-aineita.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti